مهاجرت به آمريكا - مهاجرت به آمريكا از طريق كار (ويزاي EB3)

۱۵ بازديد

مهاجرت به آمريكا

 مهاجرت به آمريكا - مهاجرت به آمريكا از طريق كار (ويزاي EB3)

آمريكا شايد سرزمين رؤياها نباشد اما مهاجرت به آمريكا براي بسياري يك اتفاق رؤيايي ست كه مي‌تواند  زندگي‌ آنها را متحول كند.  چه كساني مي‌توانند اقامت آمريكا را بگيرند و به اين كشور مهاجرت كنند؟ از چه راههايي؟ هركدام از راههاي مهاجرت به آمريكا چه شرايطي دارد؟

براي مهاجرت به آمريكا راههاي مختلفي وجود دارد؛ يكي از رايج‌ترين آنها مهاجرت از طريق كار (بعنوان نيروي كار) است. از طريق سرمايه‌گذاري، خريد بيزينس و تحصيل در آمريكا هم مي‌توان براي اخذ اقامت آمريكا اقدام كرد و البته ثبت نام در لاتاري گرين كارت آمريكا كه اگر شرايط لازم را داشته باشيم و البته قرعه به نام‌مان بخورد امكان مهاجرت به آمريكا را پيدا مي‌كنيم. در اين پست و براي شروع، درباره شرايط مهاجرت به آمريكا از طريق كار توضيح مي‌دهيم. 

مهاجرت به آمريكا از طريق كار (ويزاي EB3)

تحت برنامه موسوم به ويزاي EB3؛ متقاضياني كه توان سرمايه‌گذاري يا تحصيل در آمريكا را ندارند، مي‌توانند بعنوان نيروي كار ساده (و بدون تخصص) جذب شركت‌ها و كمپاني‌هاي آمريكايي شده و به اين ترتيب مجوز ورود به خاك امريكا و گرين كارت اين كشور را دريافت كنند. وزارت كار آمريكا به شركت‌ها و كمپاني‌هاي بزرگ اين كشور اجازه داده در مشاغل ساده (و غيرتخصصي) نيروي كار خود را از ديگر كشورها تأمين كنند. افرادي كه به اين صورت وارد آمريكا مي‌شوند بايد يك سال براي كارفرماي خود كار كنند و پس از آن مي‌توانند شغل خود را تغيير دهند.

شرايط دريافت ويزاي EB3 و اخذ اقامت آمريكا بعنوان نيروي كار، از راههاي ديگري كه براي مهاجرت به آمريكا وجود دارد آسان‌تر است و براي افراد بيشتري امكان مهاجرت و اقامت در آمريكا را فراهم مي كند؛ در اين شيوه مهاجرت، متقاضي نيازي به مدرك زبان، مدرك تحصيلي و تخصص ندارد و تنها بايد از سلامت جسماني برخوردار بوده (بيماري خاصي نداشته باشد) و سوء پيشينه هم نداشته باشد.

نكته مثبت ديگر در مورد مهاجرت به آمريكا از طريق كار امكان همراهي خانواده است؛ براي همسر و فرزندان زير 21 سال فردي كه موفق به دريافت ويزاي EB33 مي‌شود هم ويزا و اقامت صادر مي‌شود و آنها مي‌توانند پس از ورود به آمريكا، مثل ديگر شهروندان اين كشور، كار يا تحصيل كنند و محدوديتي از اين حيث ندارند. محدوديت خود فرد هم تنها تعهد يك‌ساله‌اي است كه به كارفرمايش دارد.

متقاضي دريافت ويزاي EB3 بايد يك پيشنهاد كاري معتبر از كارفرمايي در آمريكا خريداري كند. فرصت‌هاي شغلي براي اين دسته از افراد، مشاغل خدماتي و صنعتي بي‌نياز از تخصص است كه نياز چنداني هم به دانستن زبان ندارند. گرچه هرچه سطح زبان متقاضي بالاتر باشد، درصورت موفقيت پرونده و سفر به آمريكا، براي زندگي در اين كشور و ارتباط با ديگران مشكلات كمتري خواهد داشت. همچنين؛ با توجه به تعداد زياد متقاضيان اين نوع ويزا، داشتن مدرك دانشگاهي و تخصص مي‌تواند امتياز تلقي شود.

فرآيند دريافت ويزاي EB3 شامل تشكيل پرونده، دريافت شماره پرونده از آمريكا، دريافت قبولي اوليه و مجوز كار، ارسال پرونده براي صدور ويزا، انجام مصاحبه سفارت و دريافت ويزا مي‌شود كه حدود 2 سال به طول مي‌انجامد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.